Saturday, July 2, 2011

Rawatilah Mata Anda

Mata adalah nikmat dan anugerah yang tidak bernilai yang dihadiahkan ALLAH kepada manusia. Kehidupan seharian manusia khususnya sebagai Muslim memerlukan penggunaan mata secara optimum kerana mata bukan sahaja untuk urusan kehidupan duniawi , namun mata juga digunakan untuk menghidupkan hati dan rohani menerusi pembacaan al-Qur'an dan bacaan yang bermanfaat.

Mata juga digunakan untuk memandu arah ke masjid , surau , tempat kerja , ke rumah bersama keluaga. Mata juga digunakan untuk menatap wajah ibubapa tersayang , isteri dan anak-anak. Mata juga digunakan untuk melihat kebesaran ALLAH Ta'ala. Kesimpulannya, mata digunakan untuk beribadah kepada Allah dan untuk mendapat redha-Nya. Dengan mata kita mampu menjana jutaan pahala.

Justeru, amat wajar jika mata yang dianugerahkan ALLAH ini segera dirawat jika mengalami kesakitan atau kekurangan dari fitrah asalnya. Segala usaha rawatan perlu dilakukan SEMAMPU MUNGKIN dengan penuh mengharap kesembuhan dari ALLAH .


Produk IbnSina Eyewear telah lama berada di pasaran dunia. Saya sendiri sebelum menjadi pengedar , telah membeli produk ini untuk digunakan ahli keluarga saya yang memerlukannya. AlHamdulILLAH walaupun hasil yang dihajati belum dicapai, namun dengan kuasa Allah sedikit demi sedikit ada perubahan positif. Produk ini tidak menjanjikan penyembuhan kerana itu adalah milik mutlak Allah. Tetapi produk ini memberi alternatif kepada anda untuk merawat mata dengan cara yang lebih praktikal dan jimat.

Pada pandangan saya, setiap rumah wajar memiliki seunit cermin mata ini. Pelaburan yang sedikit tetapi berbaloi seperti ini mungkin boleh menyelamatkan mata anak-anak atau orang tersayang dari terus bergantung kepada cermin mata.

Hanya RM 68 , anda akan dibekalkan sekali dengan manual penggunaan serta sarung cermin mata ini. Cermin mata ini boleh didapati dalam 4 model dan sesuai digunakan untuk acara santai dan berhibur. TIDAK BOLEH DIGUNAKAN KETIKA MEMANDU atau KETIKA MENGENDALIKAN MESIN.



AlHamdulILLAH , setakat ini ( 2 Julai 2011 ) pengedar tunggal bagi produk ini di Negeri Sembilan adalah Ustaz Said ( 019 2377 240 ).


No comments:

Post a Comment